Edukacja
Chcesz rozwijać umiejętności językowe swojego dziecka? Zastanawiasz się nad dodatkowymi lekcjami? Świetny pomysł! Naukę języka warto zacząć już od najmłodszych lat. Czy jednak wiesz, jaki rodzaj zajęć wybrać? Jeśli nie to czytaj dalej – w tym artykule pomożemy Ci zdecydować pomiędzy lekcjami indywidualnymi a zajęciami w szkole języka angielskiego!
Szkoły języka angielskiego vs. lekcje indywidualne – najważniejsze różnice
Zacznijmy od omówienia tych największych, najbardziej widocznych różnic pomiędzy zajęciami w szkole angielskiego a lekcjami indywidualnymi. Co warto wiedzieć?
Współpraca i rozwój umiejętności społecznych
Na pierwszy ogień weźmy rozwijanie umiejętności społecznych, czyli coś, czego nie doświadczysz na lekcjach indywidualnych – w ich trakcie dziecko pracuje jedynie z nauczycielem. Szkoły angielskiego są pod tym znacznie lepsze, gdyż:
- dzieci współpracują ze sobą,
- uczniowie często dostają zadania/projekty do wykonania w grupach,
- dzieci mogą ze sobą zdrowo rywalizować (w ramach grywalizacji),
- uczniowie uczą się wyrażania i bronienia własnego zdania oraz tolerancji i poszanowania zdania innych.
Program i rozwój zdolności językowych
Dużym atutem lekcji indywidualnych jest dostosowanie programu do poziomu dziecka. Nauczyciel jest w stanie poświęcić uczniom dokładnie tyle czasu, ile potrzebują, upewniając się tym samym, że dziecko nadąża za materiałem. W przypadku szkół angielskiego jest to nieco cięższe, gdyż lektor musi dostosować się do całej grupy.
Równocześnie, szkoły językowe mają pewną przewagę na tej płaszczyźnie – bogate zaplecze metodyczne. Program jest o wiele bardziej przemyślany i przygotowany przez zespół doświadczonych pedagogów i metodyków, dzięki czemu często jest lepszy. A jak jest w przypadku lekcji indywidualnych? Sporo zależy od lektora – niektórzy rzeczywiście mają bogate doświadczenie i skuteczny program, u innych może panować pewien chaos, przez który cierpi jakość zajęć.
Cena
Lekcje indywidualne są zazwyczaj droższe od tych w szkołach językowych. Wynika to z prostej kwestii – wszystkie koszta ponosisz Ty. W przypadku lekcji w grupach, koszty rozkładają się na wszystkich rodziców.
Aktywizacja dziecka
Największym plusem lekcji indywidualnych jest to, że dziecko jest aktywne niemal non-stop. W końcu nie ma żadnych innych uczniów, więc 100% uwagi nauczyciela będzie zawsze skupione na Twoim dziecku.
Jak to wygląda na lekcjach w szkole angielskiego? Dzieci również są aktywne, ale nie aż tak mocno – nie będą odpowiadać na każde zadane pytanie, w końcu muszą dać innym okazję do wypowiedzi. Równocześnie, sama aktywizacja się różni – jeśli nauczyciel prosi uczniów o porozmawianie na określony temat w parach czy grupach, to dziecko cały czas pozostaje aktywne, mimo że nie są to zajęcia indywidualne.
Zasadniczo występuje tutaj jedna znacząca różnica: na lekcjach indywidualnych aktywizacja następuje zawsze; na zajęciach w szkole, dużo zależy od ucznia. Jeśli Twoje dziecko jest introwertykiem i woli się wycofać, to bardzo możliwe, że nie będzie aktywne w trakcie ćwiczeń grupowych, co jest pewnym ryzykiem, które musisz wziąć pod uwagę.
Szkoły angielskiego vs. lekcje indywidualne: które wybrać?
Nie ma jednego słusznego wyboru. Młodszym dzieciom polecamy zajęcia w szkołach angielskiego, gdyż o wiele lepiej przyswajają one wiedzę, pracując w grupie. U starszych dzieci wszystko zależy od ich indywidualnych preferencji; dlatego najlepiej po prostu spytaj swojego syna lub córkę, jaka forma zajęć mu/jej bardziej odpowiada.
Charlotte Mason, była brytyjską pionierką w edukacji dzieci. Stworzyła innowacyjną metodę nauczania, która zyskuje coraz większą popularność wśród rodziców i nauczycieli na całym świecie. Jej podejście, znane pod pojęciem metoda Charlotte Mason, zawiera się w haśle: „Edukacja jest atmosferą, dyscypliną i życiem”. Dlaczego jej sposób uczenia jest tak wyjątkowy i dlaczego warto ją poznać?
Wielojęzyczne przedszkole na Mokotowie
Wielojęzyczne przedszkola stają się coraz popularniejszym wyborem dla rodziców poszukujących edukacyjnych i kulturowych doświadczeń dla swoich dzieci. Jednym z takich przedszkoli znajdujących się w dzielnicy Mokotów jest miejsce, które oferuje nie tylko wysoką jakość nauczania, ale także możliwość nauki języków obcych już od najmłodszych lat. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, dlaczego wielojęzyczne przedszkole Mokotów może być idealnym wyborem dla dzieci i ich rodziców.
Wartość edukacyjna
Nauka języków obcych
Jednym z głównych atutów wielojęzycznego przedszkola jest możliwość nauki języków obcych od najmłodszych lat. Dzieci mają okazję zapoznać się z różnymi językami, co rozwija ich umiejętności komunikacyjne i otwiera przed nimi nowe perspektywy edukacyjne i kulturowe.
Wielokulturowość
Wielojęzyczne przedszkola promują tolerancję, akceptację różnorodności kulturowej oraz otwartość na świat. Dzieci uczą się o różnych krajach, zwyczajach i tradycjach, co sprawia, że ich edukacja staje się bardziej wszechstronna i zrównoważona.
Rozwój społeczny i emocjonalny
Integracja społeczna
Wielojęzyczne przedszkola stwarzają warunki do integracji dzieci z różnych środowisk społecznych i kulturowych. Dzięki wspólnym zabawom i działalnościom edukacyjnym, dzieci uczą się współpracy, empatii i szacunku dla innych.
Rozwój emocjonalny
Przedszkola wielojęzyczne dbają również o rozwój emocjonalny swoich podopiecznych. Poprzez odpowiednie metody nauczania i wsparcie psychologiczne, dzieci uczą się radzenia sobie z emocjami, rozumienia siebie i innych oraz budowania zdrowych relacji z rówieśnikami.
Elastyczność i dostosowanie
Indywidualne podejście
Wielojęzyczne przedszkola często oferują indywidualne podejście do każdego dziecka, uwzględniając jego potrzeby, umiejętności i zainteresowania. Nauczyciele starają się dostosować program nauczania do indywidualnych potrzeb każdego ucznia, co sprawia, że nauka jest bardziej efektywna i satysfakcjonująca.
Elastyczne godziny
Dla wielu rodziców elastyczne godziny otwarcia wielojęzycznych przedszkoli są niezwykle ważne. Dzięki temu mogą oni dostosować harmonogram przedszkola do swoich codziennych obowiązków i zobowiązań, co ułatwia zorganizowanie czasu dla całej rodziny.
Przygotowanie do przyszłości
Umiejętności międzykulturowe
Dzieci uczące się w wielojęzycznych przedszkolach rozwijają umiejętności międzykulturowe, które są niezbędne w dzisiejszym globalnym społeczeństwie. Nabywają one umiejętność komunikacji i współpracy z ludźmi o różnych kulturach i językach, co jest kluczowe w przyszłej karierze zawodowej.
Znajomość języków obcych
Posiadanie umiejętności językowych otwiera przed dziećmi wiele możliwości zarówno na rynku pracy, jak i w życiu osobistym. Dzięki nauką języków obcych od najmłodszych lat, dzieci mają szansę stać się wielojęzycznymi obywatelami świata, co może przynieść im wiele korzyści w przyszłości.
Wielojęzyczne przedszkola na Mokotowie są doskonałym wyborem dla dzieci i ich rodziców, którzy szukają wysokiej jakości edukacji, rozwijającej się w otwartym i wielokulturowym środowisku. Dzięki nauką języków obcych, rozwijaniu umiejętności społecznych i emocjonalnych, elastyczności oraz przygotowaniu do przyszłości, wielojęzyczne przedszkola zapewniają wszechstronne i kompleksowe przygotowanie dzieci do życia w dzisiejszym świecie.
Wiecie, że wprowadzanie matematyki może być łatwe ? Jeśli dla was też ten przedmiot był kiedyś nie do zniesienia, pewnie chcecie ułatwić jego naukę swoim dzieciom. Mamy na to kilka pomysłów. Sprawdźcie sami! (więcej…)
Category: Czas wolny, Edukacja
Pomoce montessori, często w nas, rodzicach, powodują frustrację. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ nikt nas nie nauczył jak się powinno ich używać. I w momencie, gdy zrobiła się moda na zabawki montessori, musisz sobie sam człowieku poradzić z różową wieżą! Jeśli też macie takie myśli i zastanawiacie się do czego mają służyć te różowe (dla chłopaka!), ciężkie i DROGIE klocki, to zostańcie z nami.
Category: Czas wolny, Edukacja
Czytanie dzieciom nie musi wzbudzać niechęci u dorosłych. Jeśli chcesz spędzać ze swoją pociechą czas na literaturze, ale drażnią Cię dziecięce morały lub język, zerknij do tych książek. (więcej…)
Czy wiesz, że nasz system edukacji bazuje na modelu pruskim i pochodzi z końca XIXw.? Stworzony przez Fryderyka Wilhelma III miał on na celu wykształcić obywateli dopasowanych do ustroju absolutnego. Mieli oni nauczyć się czytać i liczyć, ale głównie po to by pracować w fabrykach i być dobrymi pracownikami. System ten przetrwał do dzisiaj. Istnieje jednak wyjście z niego w postaci między innymi edukacji domowej.
Najlepszym komentarzem będą tutaj słowa J. Brodskiego: Nieczytanie wierszy sprawia, że społeczeństwo osuwa się na taki stopień wysłowienia, na którym staje się łatwym łupem demagoga lub tyrana.
Charlotte Mason była brytyjską nauczycielką w latach 1842-1923. Jej spostrzeżenia na temat kształcenia dzieci wciąż inspirują rodziców na całym świecie, zwłaszcza tych edukujących domowo. „Program” edukacyjny Mason opiera się na kilku filarach, które dla was tu zebraliśmy.
Angielski dla dzieci online jest dobrym pomysłem, jeśli cenimy wygodę niewychodzenia z domu. Również podczas choroby dziecko może brać udział w takich zajęciach, a łączyć możemy się z ludźmi z różnych zakątków świata.